Rekonstrukcija dizalice – što, zašto i kako?
Budući da su dizalice među temeljnim strojevima u različitim industrijama, važno je da budu prilagodljive i na mjeru svakom poslu. Princip na kojem rade koristi se od davnih vremena, no važno je pratiti u korak industriju i moći prilagoditi stroj potrebama. Nemoguće je izraditi jedinstven proizvod za svaku od beskonačnih namjena koje bi mogao imati, stoga se on mora moći naknadno izmijeniti. Budući da ovi strojevi nose i dižu ogromne terete, moraju biti precizni i odgovarati točno određenom poslu – zato će razni zadatci imati različite uvjete.
Također, dizalice su tip proizvoda koji se može modificirati nakon što se jednom izradi. Zato se u prenamjeni strojeva između poslova provodi rekonstrukcija dizalice. Njome možete izbjeći kupovanje potpuno nove opreme radi promjene parametara novog posla – neka se uložen novac isplati. Naravno, sam proces nećete provesti vi, već stručnjaci u Indenna.hr. Na vama je samo da ustanovite kakve su nove potrebe koje stroj mora zadovoljiti te da osigurate sve potrebne informacije. Na kraju će vas dočekati novi, tj. unaprijeđen stroj spreman za nove zadaće.
Kada se provodi rekonstrukcija dizalice?
Rekonstrukcija dizala je korisna kad treba mijenjati neke tehničke karakteristike stroja da bi ga mogli prilagoditi novom poslu. Pritom se mogu mijenjati postojeći mehanizmi ili dodavati novi dijelovi zahvaljujući kojima će dizalica dobiti dodatne sposobnosti. Što se mijenja ovisi o tome što će biti potrebno.
Iza svih ovih izmjena je povećana efikasnost i sigurnost dizalice. Budući da se radi o velikim industrijskim konstrukcijama, važno je da budu podešene na mjeru radi izbjegavanja oštećenja postrojenja, ali i da se spriječi opasnost od ispadanja tereta. Osim toga, strojevi davnog datuma izrade moraju se prilagoditi budućim zadaćama. Umjesto da se smatraju starim željezom, dovoljno je prepraviti ih i namijeniti novim potrebama. Rekonstrukcija dizala zato uključuje i ekološku komponentu kojom se smanjuje količina glomaznog otpada.
Praktičan primjer bila bi tvornica koja je promijenila tip proizvoda koji izrađuje. Donedavno se radilo o sitnom proizvodu, težine manje od kile, dok će novi proizvod težiti do 10 kg. Recimo da su dimenzije novog proizvoda znatno veće i težište mu se razlikuje od prvotnog. Zbog ovih izmjena, dizala korištena u proizvodnom procesu više nisu efikasna ni upotrebljiva. Umjesto da se u potpunosti mijenjaju svi strojevi, bit će dovoljna rekonstrukcija dizala.
Što uključuje rekonstrukcija dizala?
Jednom kad znate zašto se i kada provode modifikacije dizalica, treba proći i što sam proces uključuje. U pravilu se odnosi na nekoliko glavnih parametara koji se mogu modificirati, kao što su:
- nosivost,
- raspon,
- brzina vožnje,
- način upravljanja,
- itd.
Najčešće se prilagođava nosivost i raspon novim potrebama. Kao u spomenutom primjeru, često se radi o izmijenjenim parametrima tereta pa je i dizalo potrebno prilagoditi istome. Pritom se nosivost i raspon mogu povećati, ali i smanjiti – sve ovisi o individualnom slučaju. Promatra se težina, dimenzije, ali i položaj težišta na novom teretu.
Brzina vožnje i način upravljanja se modificiraju u slučajevima kad je došlo do promjene u proizvodnji i potrebna je veća brzina cijelog procesa. Ona nije nužno povezana s karakteristikama tereta, već s ostalim koracima u proizvodnji. Ovaj se korak može provesti i u sklopu servisa, ukoliko je pak došlo do smanjenja brzine vožnje zbog dugog radnog vijeka.
Ključne izmjene koje obuhvaća rekonstrukcija dizala odnose se na prenamjenu samog stroja. Moguće je da postojeća dizalica više neće služiti istu zadaću, niti se nalaziti na istom mjestu u postrojenju. Zato je potrebno izmijeniti veći broj karakteristika i preoblikovati cijelu konstrukciju. Na kraju ćete dobiti „novi stroj“ sastavljen od dijelova starog i s dodanim dijelovima.
Kakve se sve vrste rekonstrukcije dizala mogu provesti?
Rekonstrukcija dizalice nije uvijek jednako opširna te ovisi o nekoliko faktora. Prvo što ulazi u obzir je starost stroja. Dizajn star 50 godina zahtijevat će više izmjena od modernog dizajna koji treba prenamijeniti. Rekonstrukcija dizalice starije izrade često obuhvaća i nabavu modernih materijala koji će osigurati dugovječnost, ali i povećanu sigurnost u radu. Dakle, ne radi se samo o izmjeni karakteristika za novu zadaću, već i o modernizaciji cijelog stroja.
Pri svakoj rekonstrukciji važno je pratiti zadnje norme, pravilnike i standarde, pogotovo kad se radi o starim modelima. Rekonstrukcija dizala treba kao rezultat imati stroj koji zadovoljava moderne sigurnosne zahtjeve, čak i ako stroj koji se prepravlja to nije ispunio.
U pravilu nema ograničenja koji strojevi su prikladni za rekonstrukciju, a koji ne – ona se može izvesti na svim tipovima dizalica. Doduše, ako su dijelovi previše oštećeni, onda više smisla ima servis nego rekonstrukcija, a ponekad se ipak isplati uložiti u novi stroj. U većini slučajeva, pojedini dijelovi ovih strojeva se mogu sačuvati i iskoristiti u drugoj ulozi pa nikad nema potpunog odbacivanja materijala.
Kad gledamo ukupno, ovaj proces najviše ovisi o individualnim karakteristikama svakog stroja te zadaćama kojima se mora prilagoditi. Na vama je da odredite potrebe i preferencije, a stručnjaci će se pobrinuti za ostalo.